Tatra představila civilní verzi T810

Kopřivnice – Automobilka Tatra představila na svém domácím kopřivnickém polygonu civilní verzi nákladního vozu T810, který původně vznikl pro potřeby armády. Zákazníkům Tatra ukázala hasičský speciál R 32 a sklápěč TERRNO 1 – FACELIFT. Automobilka je nyní bude prezentovat na sérii propagačních akcí v ČR, Slovensku, Maďarsku a Polsku.

Tatra očekává, že o nové modely T810 budou mít zájem například stavební firmy. „Žádné jiné auto ve středně těžké hmotnostní kategorii nemůže při celkové hmotnosti 15,5 tuny nabídnout tři hnané nápravy. Díky tomu je tato verze výjimečná svými jízdními vlastnosti nejen v terénu,“ vychválil vůz marketingový ředitel společnosti Martin Najzr.

Jízdní vlastnosti nové verze Tatry T810 chválil během propragačních jízd i známý jezdec Karel Loprais. „Je to zase jiná kategorie, proto se může uplatnit. Auto má velké výhody, do těžkého terénu je vynikající,“ konstatoval Loprais.

Zvedač FACELIFT má zejména modifikovanou kabinu a elektronické řazení Norgren. Hasičský speciál R 32 je určen pro záchranné sbory. Tatra zatím nemá stanoveno, kolik vozidel T810 by chtěla prodat. „Jsme na začátku. Budeme reagovat na požadavky zákazníků. Účastníme se průběžně výběrových řízení, z obchodního hlediska ale nechceme prozrazovat jakých,“ mlčel marketingový ředitel.

Vedení kopřivnické Tatry chce dostat věhlasnou automobilku po několika problémových letech zpátky na výsluní. Pomoci k tomu má expanze firmy do Ruska a na dalších světových trzích. Firma za poslední dva roky vykázala ztrátu zhruba 1,3 miliardy korun. Navíc se musela letos v březnu za více než miliardové úvěry zaručit bankám celým podnikem.