Vídeň – Spousta lidí řeší v těchto dnech otázku, zda při povánočních slevách nakupovat v obchodech přímo ve městě, nebo si zajet do nákupních center na okrajích metropolí. Ty nerozhodnuté se třeba prodejci ve starobylé části Vídně snaží přilákat rok od roku stále efektnější výzdobou.
Ulice v centru Vídně lákají zákazníky efektní výzdobou
V každé metropoli je v těchto dnech stejné – lidé nakupují jako zběsilí. Období před Vánocemi a po nich je pro obchodníky nejdůležitější v roce. Každý se proto snaží zaujmout co nejvíce zákazníků.
Opulentní vánoční výzdoba je jeden ze způsobů, kterými se majitelé prodejen na tradičních vídeňských obchodních třídách snaží udržet zákazníky a nalákat nové. Obchodníci z tradičních míst mají vlastní asociaci, internetové stránky a marketingové akce. Vánoční výzdoba je jednou z nejdůležitějších. Jednotlivé ulice ji dlouho připravují, média přinášejí recenze, lidé hlasují pro nejzdařilejší projekt.
„Vánoční osvětlení platí sdružení firem z té konkrétní ulice, ale přispívá na něj i město a také vídeňská hospodářská komora,“ vysvětluje předseda odboru maloobchod Fritz Aichinger.
Také díky těmto aktivitám si obchodní třídy ve Vídni zachovávají svůj tradiční ráz a přežívají boom nákupních center.