T-Mobile upravil výhodný tarif, který využívalo moc lidí

Praha - Na Český telekomunikační úřad přichází dotazy a stížnosti na mobilního operátora T-Mobile. Ten totiž upravil podmínky smlouvy zákazníkům, kteří měli předplacený Tarif Přátelé síť nesíť. Místo volání zdarma neomezeně na 5 vybraných čísel jim nabídl telefonovat značně omezeně nebo vypovědět smlouvu. Zákazníkům se nelíbí i způsob, jakým se o úpravě tarifu dozvěděli.

Z neomezeného volání do jakékoliv sítě zdarma na pět čísel se po úpravě stalo volání limitované třemi sty volnými minutami za měsíc. Po překročení limitu je nutné všechny hovory mimo T-Mobile doplatit. Rozdíl na měsíční faktuře klientů po úpravě tarifu může být od několika set korun po několik tisíc. Změnu smluvních podmínek si ale operátor vyhrazuje už při podpisu smlouvy. „Pokud smlouvu zákazník nějak poruší, je od T-Mobilu sankcionován, tudíž očekávám, že by to mělo platit i pro T-Mobile,“ domnívá se Renáta Štůsková, jedna z poškozených klientek operátora T-Mobile.

Odborník: T-Mobile se nejspíš tarif nevyplácel

Reportáž Barbory Jelínkové (zdroj: ČT24)

T-Mobile argumentuje tím, že počet klientů, který tarif využíval, byl tak vysoký, že jim přetěžoval síť. Mluvčí T-Mobile Martina Kemrová uvedla, že operátor může změnit tarif i v průběhu jeho trvání, pokud k tomu je závažný důvod. „V tomhle případě k tomu závažný důvod byl,“ sdělila Kemrová. To ale vyvrací ředitel sekce státní kontroly Českého telekomunikačního úřadu Jan Ševčík. Nikdo si prý na výpadky sítě nestěžoval. „My jsme nedostali ani jednu stížnost na to, že by služba byla nedostupná, tento důvod je irelevantní,“ uvedl Ševčík. Podobný názor má i odborník na telekomunikace Martin Zikmund: „Varianta, že by od tarifu T-Mobile upustil kvůli přetěžování systému, není příliš pravděpodobná, osobně bych se klonil spíše k tomu, že se operátorovi nové tarify nevyplácely.“

Zákazníci si navíc stěžují, že jim operátor poslal jen sms zprávu, kde je upozorňuje na nové podmínky a odkazuje je informovat se na vlastní pěst. T-Mobile ale tvrdí, že kromě sms zprávy posílal doporučený dopis, dával přílohu k faktuře a obvolával klienty z call centra. „Kontaktovali mě jedinou cestou, a to byla obyčejná sms zpráva, k faktuře jsem nic nedostala a doporučený dopis také ne,“ tvrdí ale Štůsková. Mluvčí společnosti to vysvětluje tím, že si třeba lidé poštu nevyzvednou, nebo když jim volá infolinka, telefon nezvednou.

Český telekomunikační úřad doporučuje klientům, kteří se na něj obrátili, zahájit správní řízení. Zároveň dodává, že šance uspět jsou minimální.