Firma Hamé expanduje na maďarský trh

Babice – Potravinářská skupina Hamé, zabývající se výrobou trvanlivých a chlazených potravin, se v nadcházejícím období hodlá prosadit na maďarském trhu. V Maďarsku se stala jedním z nejsilnějších hráčů v potravinářství díky získání společnosti Globus. Většina tamějších firem je kvůli těžkým dopadům ekonomické krize na prodej. Hamé získá zhruba pětapadesátiprocentní podíl na trhu s masovými výrobky.

Hamé podle všeho má ambici využít slabšího období na trhu Maďarska. „Vnímáme se dnes už jako lídr trhu v Maďarsku a chceme do budoucna obstát v tom konkurenčním boji,“ uvedl generální ředitel Hamé Martin Jagoš. Orientace na maďarský trh by se však podle odborníků nemusela vyplatit. Od nejistých investic zrazují faktické statistiky. V celém středovýchodním regionu není země s horšími dopady krize. „Je to z velké části způsobeno nezodpovědnou fiskální politikou a to způsobuje, že rizika té akvizice jsou vyšší,“ dodal analytik Petr Sklenář.

Zástupci firmy však považují oslabený trh za výzvu. „My ekonomické problémy maďarského trhu vnímáme velmi pozitivně. Domníváme se, že máme nyní velkou příležitost nejenom vybudovat a posílit, ale zaútočit i na další maďarské konkurenty,“ poznamenal Jagoš. Hamé přistupuje k nezvyklému kroku. Do Maďarska se v posledních letech mnoho českých ani zahraničních firem příliš nehrnulo.

Reportáž Jiřího Böhma (zdroj: ČT24)

Společnost Hamé vyváží zhruba do 40 zemí, její výrobky putují například do Rakouska, Ruska, Lybie, USA, Izraele či Japonska. V nadcházejícím období však společnost zacílí hlavně na střední a východní Evropu, má dokonce ambice stát se jedničkou na ruském nebo rumunském trhu. Podle ekonomů je právě Balkán v současnosti nejzajímavější investiční oblastí.