Praha - České dráhy propustí do konce roku 300 zaměstnanců. Mělo by jít především o staniční dělníky a údržbáře. Na bezpečnosti přepravy cestujících by se to ale podle vedení společnosti projevit nemělo. Celkem už ji letos v rámci úsporných opatření opustilo tisíc lidí, většinou úředníků. „Propouštění souvisí s předpokládaným snížením úhrady za řízení provozu, které si objednává Správa železniční dopravní cesty u Českých drah, a pro těchto 300 lidí bychom vlastně neměli peníze,“ zdůvodnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
České dráhy plánují další propouštění
Odboráři chtějí propuštěné lidi převelet jinam
Odbory se teď snaží alespoň část z nich přeřadit na jinou práci, jak dokládá
předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša: „Buď na jinou práci, a nebo práci výpravčího třeba v naprosto vzdálené stanici, řekněme 200 kilometrů. S tím, že ten člověk by tam asi musel bydlet v nějakém podnájmu. A po čase, pokud by se uvolnilo místo blíže jeho bydlišti, tak by se přesunul.“
Odboráři přitom už minulý týden ostře odmítli stěhování 9,5 tisíce výpravčích a signalistů, kteří řídí pohyb vlaků na trati, z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty. Během jednání padala silná slova a ministr dopravy Bárta nakonec slíbil, že Správa železniční dopravní cesty, tedy koleje, by se v budoucnu měly vrátit zase zpátky pod České dráhy.
Vít Bárta, ministr dopravy
„Pro budoucí léta holdingová struktura Českých drah je nadějí na postavení silného podniku, který i proto, aby byl v rámci EU dostatečně konkurenceschopný, si může některé profese ze Správy železniční dopravní cesty zase zpátky převzít.“
Bárta bude ale muset počkat, jestli takové propojení nebude vadit Bruselu. Unijní představitelé už šetří podobný případ v Německu.